Kaj je CRM in kako izbrati pravega?

104
CRM sistem

Če imate podjetje, v katerem se ukvarjate z različnimi strankami in še ne uporabljate CRM sistema, je vsekakor čas, da se spoznate z njim. CRM ali Customer Relationship Management je sistem za upravljanje baz podatkov, ki so vezani na vaše stranke.

Ne glede na to, ali imate večje podjetje z veliko zaposlenimi ali pa manjše podjetje, ki se ukvarja s spletnimi storitvami, vam bo CRM sistem prišel še kako prav. Poleg boljše organizacije dela boste z njegovo pomočjo tudi učinkoviteje delali in širili svoj posel.

Primer CRM sistema za komercialo

Recimo, da imate podjetje, v katerem se ukvarjate s trženjem storitev ali določenih produktov. V podjetju imate zaposlenih 10 komercialistov, ki vsak zase vodijo evidence dela in opravljajo zahtevane naloge. Na sestankih redno predstavljajo svoje delo, pišejo poročila in njihovo delo je na ta način jasno in pregledno.

Zgodi se, da nekdo iz ekipe zboli ali zamenja službo, nakar lahko za njim ostane neprijetna praznina. V primeru, da podjetje uporablja CRM sistem, se to ne bo zgodilo. V sistemsko bazo so vneseni vsi kontakti zaposlenega kot tudi opisi opravljenega dela ter ustrezni datumi, telefonske številke in spletna pošta obdelanih strank.

Na ta način bo oseba, ki bo prevzela delovno mesto tega komercialista, zlahka nadaljevala njegovo delo. In CRM ni le to: predaja podatkov drugim ali vodstvu. Gre za sistem, ki podjetju omogoča natančen vpogled v način dela in časovnico samega poteka. Tako bo mogoče v kratkem času ugotoviti, kje poslovanje morda šepa ali pa, zakaj realizacija ni na primerni ravni.

Kakšen CRM sistem izbrati?

Seveda so na voljo tudi brezplačni CRM sistemi, ki pa so po neki točki dokaj omejeni in morda ne predstavljajo kompletnega orodja, ki ga boste pri svojem delu potrebovali. Na trgu je kar nekaj podjetij, ki se ukvarjajo samo z razvojem CRM sistemov in bodo takšen sistem zlahka tudi prilagodili vašim zahtevam.

Strošek, vložen v CRM sistem, se vam bo v določenem času vsekakor povrnil in obrestoval, če ga boste le uporabljali za to, za kar je namenjen. Še en primer, ko se takšen sistem zelo izkaže, je uporaba za marketing. Baza obdelanih strank v CRM sistemu je obdelana do potankosti in vsebuje vse potrebne podatke za natančno marketinško ciljanje.

Na ta način boste svojo naslednjo ponudbo poslali le tistim strankam, za katere obstaja velika verjetnost, da jih bo zanimala. V sam sistem boste seveda vnesli tudi njihov odziv na ponudbo, morda dodali opombo »da jo zanima, ampak …« in kasneje ponudbo še dodelali do te mere, da bo povsem po okusu vaše stranke.

Poslovite se torej od papirnatih zapiskov različnih barv in dimenzij, brskanja po zaprašenih predalih za njimi in sortiranja po vrsti in pomembnosti. CRM sistem bo v vaše podjetje prinesel red in preglednost ter vam omogočil, da boste lahko poslovali, kot niste še nikoli dotlej.

Preverite ponudnike CRM sistemov na tržišču in pozornost namenite tudi brezplačnim. Je pa z njimi kar precej dela in učenja, pa tudi povsem prilagodljivi niso v vseh primerih. Morda pa bodo primerni za začetek in za to, da boste ugotovili, kaj dejansko potrebujete od njih.