Kako si organizirati delo od doma?

62
Delo od doma

Še posebej v časih, ko nas določeni dejavniki, kot je »korona-kriza«, ali bolezen/poškodba prisilijo, da ostanemo doma, se je potrebno znajti, da posel teče dalje. Seveda ni moč pričakovati, da bi prav vsi lahko delali od doma, ampak za tiste, ki opravljate pisarniška dela, se ukvarjate z marketingom, programiranjem, grafičnim oblikovanjem, administracijo ali podobnim delom, pa vsekakor lahko opravljate svoje delo tudi od doma.

To bi verjetno lahko počeli tudi brez kakršnihkoli posebnih situacij, ampak vse ni vedno odvisno od vas. Tu ima nekaj besede seveda tudi delodajalec (v kolikor niste samozaposleni). Je pa za delo od doma zelo pomembno usvojiti nekaj osnov in se jih striktno držati.

Izberite prostor za delo

Prvi nadvse pomemben korak, ko se pripravljate na delo od doma, je izbira prostora, v katerem boste delo opravljali. Izberite si prostor brez motečih elementov in poskrbite za ustrezno opremo. Torej, pisalna miza, udoben stol in vse, kar potrebujete pri svojem delu. Verjetno sem sodi tudi kvalitetna WiFi povezava.

Delovni prostor
Za uspešno delo od doma potrebujemo ustrezen delovni prostor.

Če se sprašujete, kaj spada pod moteče elemente, lahko na hitro povzamemo. Delo v kuhinji, kjer je v bližini hladilnik, miza s kakšnimi dobrotami, ali bližina delujočega pralnega/pomivalnega stroja vsekakor ne bo prava izbira. Kot tudi ne prostor, skozi katerega se ves dan sprehajajo žena, otroci, mama, tašča ali kdo drug v hiši. Izberite torej miren kotiček, če je možno delovno sobo, in tam ustvarite optimalne pogoje za svoje delo.

Pripravite načrt dela

Ena pogostejših napak pri delu od doma je, da se k delu spravimo nepripravljeni. Morda ste navajeni, da vas v službi ves čas vodijo in vam narekujejo delo. Doma bo to nekoliko drugače, seveda pa ne bo časa za poležavanje ali sončenje na balkonu.

Na računalniku odprite ustrezno mapo in vanjo shranite tabelo z razporedom svojih obveznosti. Po jutranji kavi in branju novic najprej odprite to mapo in delovni list. Sledite napisanemu, kajti še včeraj ste menili, da je to tisto, s čimer morate opraviti ta dan. Beležite opravljeno delo in dopisujte, kar je potrebno še postoriti.

Obnašajte se kot v službi

Čeprav ste doma, vseeno ni pravi čas za sproščen klepet po telefonu s prijateljem, prijateljico ali kom drugim. Prav tako ne za pregledovanje socialnih omrežij in komentiranja smešnih objav vaših prijateljev. Hkrati boste s tem puščali tudi »prstne odtise«, nad katerimi vaši delodajalci vsekakor ne bodo navdušeni.

Pričnite z delom ob določeni uri in razen premora za pretegovanje ali stranišče ne uhajajte od delovnega okolja. Privoščite si malico na polovici delovnika, ravno tako kot to počnete v službi. Takrat ne mislite na delo, uživajte v svojem obroku. Ker bo ta pri roki, vam bo ostalo še nekaj časa za počitek ali kakšno drugo razvedrilo. Prav tako boste nekaj časa prihranili s potjo službo in nazaj. Fino, mar ne?

Proti koncu delovnika pripravite poročilo opravljenega dela, vpišite delovne ure in preverite, ali ste bili dovolj učinkoviti. V kolikor ugotovite, da prihaja do določenih motenj, jih skušajte odpraviti z naslednjim dnem. Sčasoma se boste izurili v delu od doma in prav nobene potrebe ne bo več, da bi hodili v pisarno. Razen v primeru, da boste morali na kakšen sestanek s stranko ali sodelavci in nadrejenimi. Pa tudi to je bolj ali manj že možno opraviti od doma.