Posel na spletu: ustanovitev spletne agencije

92
Posel na spletu

Vse več poslovnežev, še posebej tistih iz mlajše generacije, si želi uspeti s poslom na spletu. Če je do nedavnega veljalo, da mora uspešen poslovnež imeti ogromno podjetje z veliko zaposlenimi in lastnimi nepremičninami, temu danes ni več tako. Poslovnež je lahko uspešen tudi v spletnem okolju, kjer dejansko ne potrebuje ne nepremičnine niti ne večjega števila zaposlenih, da bi se štel v kvoto »uspešnih«.

Če je strategija podjetja sestavljena za na splet in se tiče priložnosti, ki se pojavljajo tam, potem ni nobenih ovir za to, da bi postali uspešen podjetnik s poslom na spletu. V določenih primerih vam dejansko ne bo potrebno iti niti iz pisarne oziroma od doma, če boste svoje delo opravljali od tam.

Ustanovite spletno agencijo

Če ste dobri na področju WordPressa, spletne optimizacije, pisanja besedil in marketinga, bo ustanovitev spletne agencije za vas precej samoumevna. Če najprej pogledamo s stroškovnega vidika, ugotovimo, da je ta izbira precej logična in cenovno ugodna.

Predvidevajmo, da podjetje že imate. Postavitev spletne strani za podjetje vam ne bo predstavljala večjih stroškov. Ker boste za delo poprijeli sami, bodo preostali stroški le še nakup domene, gostovanja in grafične predloge. Spletno stran boste dobro optimizirali in jo pripravili v skladu z dobro prakso na iskalniku Google.

Katere storitve ponuditi?

V okviru spletne agencije boste verjetno ponudili naslednje storitve:

  • izdelava spletnih strani (npr. WordPress),
  • optimizacija spletnih strani (SEO),
  • spletni marketing,
  • pisanje člankov,
  • gostovanje spletnih strani.

Za vse našteto boste najprej preverili konkurenco. Koliko jo je in kako konkurenčni ste jim lahko. Postaviti boste morali cene za svoje storitve, ob tem pa bo dobro razmisliti o paketih ugodnosti, ki jih konkurenca ne ponuja.

Ponudba spletnih storitev
Ponujate lahko najrazličnejše spletne storitve, npr. izdelavo spletnih strani.

Prav tako boste morali pripraviti ustrezen poslovni načrt v katerem boste zajeli svoj delovni čas (če ne boste imeli drugih zaposlenih) in izračunali, koliko dela na mesečni ravni realno lahko opravite. Izračunajte svojo bruto urno postavko glede na vse stroške, ki jih boste imeli s plačo, odvajanjem davka na dobiček, banko in podobno.

Kako poskrbeti za oglaševanje dejavnosti?

Ker ste domači tudi v spletnem marketingu in se zavedate pomena socialnih omrežij, boste v svojem podjetju vzpostavili tudi ta segment. V določeni meri boste izkoristili brezplačno oglaševanje na način viralnosti in sistema »od ust do ust«, v določenih pa nekaj malega zapravili za učinkovite marketinške akcije.

Ker boste imeli dobro optimizirano spletno stran, boste pri oglaševanju na Googlu precej prihranili, vaša spletna stran pa se bo na določene ključne besede pojavljala tudi med organskimi zadetki. V slednjem primeru gre dejansko za brezplačno oglaševanje.

Zastavite si realne cilje

Imejte v mislih, koliko česa ste sposobni narediti v določenem roku in ne sprejemajte dela le zato, ker se je pojavilo povpraševanje. Če storitev v zastavljenih rokih ne boste opravili, si boste naredili več škode kot koristi. Namesto dobrih besed o vas se lahko razširijo negativne kritike, za katere pa je splet prav tako idealno okolje.

Kaj hitro se razvedo tudi slabe reči, pomembno pa se je zavedati naslednjega. Vsi mi (ali pa vsaj velika večina) se pred nakupom ali najemom storitev lotimo iskanja najboljše ponudbe s pomočjo Googla. Na enak način iščemo tudi povratne informacije uporabnikov, ki so že imeli stik z določenimi podjetji. In tam si želite, da bi o vas govorili le najboljše. Brezplačna promocija, torej.